معمای محراب (Altar)
در مرحله ای که به محراب می رسید 5 آیتم وجود دارد با 5 جایگاه که باید آیتم ها به ترتیب در جایگاه قرار بگیرند. سه جایگاه در جلو و دو جایگاه در عقب وجود دارد، به ترتیب از ردیف پایین و سپس ردیف بالا:
Story | Hard | Lost In The Fog |
پرنده با لباس، کوزه ی قرمز، بادبزن و سپس موش، ماهی | از سمت چپ به ترتیب بادبزن، ماهی، کوزه ی قرمز و سپش پرنده با لباس، موش | از سمت چپ به ترتیب بادبزن، ماهی، پرنده با لباس و سپس موش، کوزه ی قرمز |

معمای خزانه حرم (Shrine Vault)
در این مرحله باید در سه منطقه متفاوت که کارت های مختلفی آویزان شده رفته و با توجه به نمادهای خواسته شده در دفترچه خاطرات به دنبال تصویر منحصر به فرد بگردید و آنها را برگردانید تا در نهایت دکمه سوم قفل مورد نیاز را به دست آورید:
Story | Hard | Lost In The Fog |
لک لک | رعد و برق | گاری |
مار | درخت | چتر |
لاکپشت | برگ و گل | کتری |
سپس نمادهای گفته شده در دفتر خاطرات را به ترتیب روی قفل تنظیم کنید:
جایگاه | Story | Hard | Lost In The Fog |
بالا | Crane![]() | Lightning![]() | Yokai of the Carriage![]() |
وسط | Serpent![]() | Decayed Tree![]() | Yokai of the Umbrella![]() |
پایین | Tortoise![]() | Kudzu![]() | Yokai of the Kettle![]() |

معمای شهر مه (Ebisugaoka Fields)
در این معما، باید کارتهای فلش را از مترسکهایی که شبیه هیناکو و دوستانش هستند بردارید تا از مزرعهها فرار کنید و به شو برگردید. در درجه سختی Story همه مترسکها شبیه هیناکو هستند، در حالی که در Hard شبیه رینکو هستند. در درجه سختی Lost in the Fog تنوع بیشتری وجود دارد: دو مترسک اول به ترتیب شبیه ساکوکو و رینکو هستند، در حالی که سه مترسک آخر شبیه هیناکو هستند.
درجه سختی | ویژگیهای مترسک |
Story | زن کراوات قرمز دارد موی کوتاه و مرتب شبیه هیناکو دارد یونیفرم ملوانی پوشیده است |
Hard | زن کراوات قرمز دارد موی متوسطقد شبیه رینکو دارد مدل موی «نیمدمی» ژاپنی دارد یونیفرم ملوانی پوشیده است (فقط در مترسک پنجم) موی کوتاه شبیه هیناکو دارد (فقط در مترسک پنجم) تیغهای در پشتش فرو رفته است |
Lost In The Fog | مترسک اول: ساکوکو با سر پیچخورده رو به بالا مترسک دوم: رینکو رو به پایین مترسک سوم: هیناکو با سر کجشده رو به آسمان مترسک چهارم: هیناکو با دهان شکافته مترسک پنجم: هیناکو که از گروه جدا شده است. رد مترسکهای روی زمین را دنبال کنید. |

معمای مدرسه (Ebisugaoka School)
برای این معما باید کلید راه پله 2F را پیدا کنید. مکان آن بسته به سختی پازل تغییر می کند و سرنخ ها در سراسر مدرسه پراکنده هستند. اگر از قبل مکان را می دانید، می توانید کلید را مستقیماً و بدون جمع آوری تمام سرنخ ها بازیابی کنید.

معمای جعبه مخفی (Secret Box)
معمای جعبه مخفی از شما میخواهد که نمادهای روی جعبه را بر اساس سرنخهای نامههای رینکو مطابقت دهید. کلمات کلیدی برای ۳ دور میوههای ترش و شیرین، دفترچه خاطرات و شکوفههای گیلاس (ساکورا) هستند.
درجه سختی | نماد |
Story | ۱. گیلاس، توت فرنگی و کیک ۲. همه کتابها ۳. شاخه شکوفه گیلاس |
Hard | ۱. همه میوهها ۲. همه کتابها و اوریگامی ۳. همه گلها و درخت شکوفه گیلاس |
Lost In The Fog | ۱. همه میوهها ۲. همه کتابها ۳. چهار شاخه شکوفه ساکورا |

معمای قفل کمد (Locker Code)
برای بازیابی کلید کمد اتاق اساتید مدرسه راهنمایی ابیسوگااوکا، باید قفل کمد آساکورا آیومی را باز کنید. فقط کد کمد در هر درجه سختی متفاوت است و میتوان آن را با استفاده از سرنخ «کد دختر» که در ساختمان قدیمی مدرسه یافت میشود، رمزگشایی کرد.
سایر کمدها اختیاری هستند و در تمام درجههای سختی کد یکسانی خواهند داشت. باز کردن آنها در اولین تجربه بازی، اقلام مفیدی مانند کیف مدرسه برای موجودی اضافی و یک گرگ اوماموری به شما میدهد که سپس در دورهای متوالی با هوکورا جایگزین میشود و اقلامی دیگر یافت می شود.
کمد | Story | Hard | Lost In The Fog |
Asakura Ayumi | 534 | 865 | 399 |
Aoi Takeshi | 401 | 401 | 401 |
Tsuchiya Taiko | 377 | 377 | 377 |
Suga Yosie | 505 | 505 | 505 |

معمای در (Door)
برای حل این معما باید مجسمههای روباه را فعال کنید تا درهای تالار عبادت تاریک باز شوند. از درهای بسته عبور کنید و به منطقه مرکزی بروید، جایی که ساکوکو را میتوانید در انتهای تالار پیدا کنید.

معمای نور (Light)
معمای نور از شما میخواهد که جهت قرارگیری مجسمههای روباه و خرگوش را مشخص کنید، زیرا آنها ارتفاع قفسهای آویزان در اتاق را کنترل میکنند. قفسهای آویزان حاوی آباژورهایی هستند که برای بازیابی کلید از محراب به آنها نیاز دارید.
Story | روباه (شرق) – خرگوش (غرب) – روباه (شرق) – خرگوش (غرب) روباه و خرگوش رو در روی هم قرار میگیرند |
Hard | روباه (غرب) – خرگوش (شرق) – روباه (غرب) – خرگوش (شرق) روباه و خرگوش رو به روی هم قرار میگیرند |
Lost In The Fog | روباه (چپ) – خرگوش (شمال شرقی) – روباه (چپ) – خرگوش (چپ) چپ: روباه و خرگوش رو به روی هم راست: روباه و خرگوش رو به چپ |

معمای خاطرات (Memories)
معمای خاطرات شامل پیدا کردن داراییهای ارزشمند شو در معبد تاریک است. تعداد اقلامی که باید پیدا کنید با سطح دشواری افزایش مییابد، به طوری که در حالت داستانی ۱ دارایی ارزشمند، در حالت سخت ۲ دارایی و در بالاترین سطح دشواری ۳ دارایی در مجموع برای پیدا کردن وجود دارد. آیتم هایی که باید پیدا کنید به ترتیب Brainiac Hero Comic و Drawing of a Young Shimizu Hinako و Raygun است. خاطرات را میتوان در تالار عبادت تاریک پس از باز کردن درب مقدس با کلید نشان سهگانه پیدا کرد.

معمای ترازو (Scales)
چیدمان عروسکها روی ترازو عمدتاً بر اساس اینکه کدام پایان بازی در حال پیشرفت است، متفاوت است. عروسکها را میتوان به عنوان آشفتگی درونی هیناکو با اولویتها و مسئولیتهایش به عنوان یک دختر، دوست و شخص تعبیر کرد.
پایان | راست | چپ |
Coming Home to Roost | عروسک بدون سر | چهار عروسک دیگر |
Fox’s Wedding | عروسک بدون سر / عروسک بانوی نیمه ماسک | عروسک پیرمرد / عروسک ماسک روباه / عروسک دختر مدرسهای |
The Fox Wets Its Tail | عروسک پیرمرد / عروسک ماسک روباه / عروسک بدون سر | عروسک دختر مدرسهای / عروسک بانوی نیمه ماسک |
Ebisugaoka in Silence | چهار عروسک دیگر | عروسک دختر مدرسهای |

معمای قاب عکس (Ominous Photo)
جهت عکسها بسته به پایانی که در حال پیشروی است، متفاوت است. برای حل پازل، عکس را با همه بررسی کنید و تمام عکسهای تار شده را وارونه کنید. توجه داشته باشید که قبل از اتمام این پازل، باید به دنبال پرتره هیناکو در Shimizu Residence II بگردید.
پایان | عمودی | وارونه |
Coming Home to Roost | همه عکسها به جز هیناکو | هیناکو |
Fox’s Wedding | هیناکو و والدینش | رینکو، شو، ساکوکو |
The Fox Wets Its Tail | هیناکو، شو، ساکوکو | رینکو و والدین هیناکو |
Ebisugaoka in Silence | هیناکو | همه عکسها به جز هیناکو |

معمای اتاق من (My Room)
این معما از شما میخواهد که برای باز کردن قفل اتاق هیناکو، نشانها (Crests) را روی در قرار دهید و بچینید. ترتیب این نشانها بسته به پایانی که در آن هستید، تغییر میکند.
پایان | ترتیب |
Coming Home to Roost | بالا: بهشت / چپ: شمشیرها / راست: روباه / پایین: خالی (ترازوها را برگردانید) |
Fox’s Wedding | بالا: روباه / چپ: ترازوها / راست: پرنده سیاه (شمشیرهای وارونه) / پایین: خالی (آسمانهای وارونه) |
The Fox Wets Its Tail | بالا: شمشیرها / چپ: پرنده سفید / راست: ترازوها / پایین: خالی (بهشت را برگردانید) |
Ebisugaoka in Silence | بالا: خالی (ترازوها را برگردانید) / چپ: پرنده سفید / راست: پرنده سیاه / پایین: بهشت |

معمای نقاشی دیواری (Mural)
برای حل این معما باید سه نشان را درون سوراخهای دیوار قرار دهید تا با شعر ارائه شده مطابقت داشته باشند. موقعیت اشعار و نشانها بسته به پایان بازی متفاوت است.
پایان | ترتیب شعر (از چپ به راست) |
Coming Home to Roost | نماد Fox Mask در جایگاه A نماد White Sparrow در جایگاه F نماد Black Sparrow در جایگاه G |
Fox’s Wedding | نماد Fox Mask در جایگاه A نماد Black Sparrow در جایگاه C نماد White Sparrow در جایگاه E |
The Fox Wets Its Tail | نماد Fox Mask در جایگاه D نماد Black Sparrow در جایگاه H نماد White Sparrow در جایگاه I |
Ebisugaoka in Silence | نماد Fox Mask در جایگاه D نماد Black Sparrow در جایگاه B نماد White Sparrow در جایگاه C |

1 نظر