مصاحبه Famitsu با سازندگان Resident Evil Requiem
اخبار بازی

مصاحبه Famitsu با سازندگان Resident Evil Requiem

مجله Famitsu در گفت‌وگویی تازه با کوشی ناکانیشی (کارگردان) و ماساتو کومزاوا (تهیه‌کننده)، جزئیات مهم و بعضاً تعیین‌کننده‌ای از Resident Evil Requiem (RE9) را فاش کرده است؛ مصاحبه‌ای که بسیاری از گمانه‌زنی‌های اخیر را رسماً تأیید یا رد می‌کند.

فقط دو شخصیت قابل بازی: لئون و گریس

سازندگان به‌صورت رسمی تأیید کردند که تنها شخصیت‌های قابل بازی در RE9، لئون اس. کندی و گریس اشکرافت هستند و هیچ شخصیت مخفی یا سومی در کار نخواهد بود. برخلاف برخی شایعات، بازی تنها یک کمپین واحد دارد و بازیکن در طول آن، مشابه سری Revelations، در نقاط مختلف داستان بین لئون و گریس سوییچ می‌کند.

دو فلسفه گیم‌پلی متفاوت، یک کمپین مشترک

ناکانیـشی توضیح می‌دهد که:

  • گریس از نظر گیم‌پلی الهام‌گرفته از Resident Evil 2 Remake است؛ تمرکز بر بقا، ترس، اتمسفر و تحقیق.
  • لئون بر پایه DNA گیم‌پلی Resident Evil 4 طراحی شده؛ اکشن سنگین‌تر، درگیری مستقیم و مهارت رزمی بالاتر.

با این حال، هر دو مسیر دستخوش نوآوری‌های تازه‌ای شده‌اند و تقسیم زمان بازی تقریباً ۵۰/۵۰ بین این دو شخصیت است.

لئون در ۲۰۲۶؛ قوی‌ترین، اما فرسوده‌ترین

کارگردان به‌طور خاص روی وضعیت ذهنی لئون تأکید می‌کند؛ فردی که:

  • از سال‌ها نبرد با بیوتروریسم جان سالم به در برده
  • دیده که تهدیدها هرگز پایان نیافته‌اند
  • از نظر فیزیکی در قوی‌ترین حالت خود قرار دارد، اما از نظر روانی، این مأموریت او را بیش از هر زمان دیگری به مرز فروپاشی می‌برد

ناکانیـشی حتی با خنده به جنجال جمله قدیمی‌اش («لئون برای ترس مناسب نیست») اشاره می‌کند و تعادل ترس و اکشن را به حمام سونای داغ و سرد تشبیه می‌کند؛ جابه‌جایی مداوم بین دو حس متضاد.

Elpis، امید… یا فاجعه؟

سازندگان بار دیگر تأیید می‌کنند که Elpis برگرفته از اسطوره‌های یونانی و به‌معنای «امید» است، اما هشدار می‌دهند که در برخی تفاسیر، Elpis نماد بدترین بلا و نشانه‌ای از بداقبالی بزرگ نیز محسوب می‌شود.

نکته مهم اینجاست:

  • Elpis مستقیماً به قتل Alyssa مرتبط است
  • لئون رازی بسیار بزرگ درباره Elpis در سینه دارد
  • این راز یکی از ستون‌های اصلی روایت RE9 خواهد بود و تنها با پیشروی در داستان آشکار می‌شود

دیدارهای متعدد لئون و گریس

برخلاف انتظار، این دو شخصیت فقط در پایان یا نقاط کلیدی با هم روبه‌رو نمی‌شوند، بلکه در چندین مقطع مختلف از مسیر داستانی خود یکدیگر را ملاقات می‌کنند؛ در حالی که هرکدام در مرحله متفاوتی از سفر شخصی‌شان هستند.

دوربین اول‌شخص، خودرو و آینده نزدیک

  • لئون نیز مانند گریس کاملاً قابل بازی در حالت اول‌شخص است
  • یک ویدیوی گیم‌پلی مفصل از هر دو شخصیت در Resident Evil Showcase ژانویه ۲۰۲۶ نمایش داده خواهد شد
  • پورشه لئون نسخه‌ای اصلاح‌شده از مدل واقعی است و سازندگان وعده اطلاعات بیشتری درباره آن داده‌اند
  • در پاسخ به سؤال معروف «آیا لئون این ماشین را هم نابود می‌کند؟» کارگردان با شوخی گفت: «منتظرش باشید»

جمع‌بندی

Resident Evil Requiem نه‌تنها یک بازگشت نوستالژیک، بلکه سخت‌ترین آزمون زندگی لئون کندی خواهد بود؛ بازی‌ای که هم‌زمان روی ترس، اکشن، روان شخصیت‌ها و اسطوره‌شناسی تمرکز دارد و قصد دارد تعریف تازه‌ای از توازن وحشت و هیجان ارائه دهد.

0
0
Avatar
نویسنده و ادیتور در حوزه‌ی بازی های ویدیویی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *