کپکام بهصورت رسمی اعلام کرد که لئون اس. کندی یکی از دو شخصیت اصلی قابلبازی در Resident Evil Requiem خواهد بود و حدود ۵۰ درصد از روند کلی بازی به او اختصاص دارد. این موضوع در جریان گفتوگویی جدید با رسانه ژاپنی Automaton تأیید شده است.
در Resident Evil Requiem، بازیکنان داستان را از زاویه دید دو شخصیت اصلی، Grace و Leon Kennedy، تجربه خواهند کرد. به گفتهی «کوشی ناکانیشی» (Koshi Nakanishi)، کارگردان بازی، ساختار روایی اثر شباهتهایی به Resident Evil: Revelations دارد؛ عنوانی که در آن داستان بین کریس ردفیلد و جیل ولنتاین تقسیم شده بود.
ناکانیـشی در اینباره توضیح میدهد:
«از نظر گیمپلی، بخشهای قابلبازی گریس و لئون تقریباً بهطور مساوی تقسیم شدهاند. در عمل، انگار با دو بازی متفاوت روبهرو هستید که هرکدام نوع خاصی از تنش را ارائه میدهند.»
او اضافه میکند که تیم سازنده در مراحل اولیه نگران این بوده که تغییر مداوم بین دو سبک متفاوت، برای بازیکنان گیجکننده باشد، اما در نهایت به این نتیجه رسیدهاند که همین تضاد، ریتم منحصربهفردی به بازی میدهد:
«این تجربه شبیه پریدن در آب سرد بعد از نشستن در سوناست.»
کپکام همچنین تأکید کرده که لئون در Requiem با چالشهای سختتری نسبت به گذشته روبهرو خواهد شد. شخصیتی که همواره حاضر است برای نجات دیگران خود را به خطر بیندازد، اما بدون غرور، و با روحیهای درونگرا و عمیق. به گفتهی ناکانیشی، شوخطبعی خشک و کنایههای ظریف لئونِ پختهتر نیز بخش مهمی از شخصیتپردازی او در این نسخه خواهد بود.
در پایان، کارگردان بازی اشاره میکند که تیم توسعه تلاش زیادی کرده تا تصویری بالغتر و کاریزماتیکتر از لئون ارائه دهد:
«ما سعی کردیم لئون را به یک “ikeoji” تبدیل کنیم؛ یک مرد جاافتاده و جذاب. واکنش مثبت طرفداران به تریلر در این زمینه، واقعاً ما را خوشحال کرد.»

