کپکام اخیراً رسانههای استرالیایی را برای تجربه نسخه دموی Resident Evil 9 دعوت کرد. همزمان با این رویداد، فرصتی فراهم شد تا ماساتو کومازاوا، تهیهکننده بازی، در گفتوگویی تازه درباره فلسفه طراحی ریکوئیم، بازگشت به راکونسیتی و آینده احتمالی سری Outbreak صحبت کند. این گفتوگو، همراه با چند پاسخ جالب و کلیدی، تصویر شفافتری از جدیدترین نسخه اصلی رزیدنت اویل به ما میدهد.
چرا بازگشت به راکونسیتی بعد از نزدیک به ۳۰ سال؟
کومازاوا توضیح میدهد که پس از تمرکز Resident Evil 7 و Village روی محیطهای دور از راکونسیتی و شرکت آمبرلا، زمان آن رسیده بود که مجموعه دوباره به ریشهها برگردد:
«احساس کردیم بازگشت به راکونسیتی و قلب داستان برای طرفداران بهترین تصمیم است. بازیکنان میتوانند چیزهایی را که در گذشته رخ داده بهتر درک کنند و رازهای بیشتری را کشف کنند.»
تعادل استاکرها: حضور دارن، اما نه مثل قبل
یکی از دغدغههای طرفداران، حضور دشمنان تعقیبگر است. کومازاوا تأیید کرد که تیم توسعه از بازخورد نسخههای گذشته درس گرفته:
«میدانیم درباره استاکرها نظرات زیادی وجود دارد، اما این بخش کوچکی از بازی است. تمرکز اصلی ما ایجاد ترس در موقعیتهای متفاوت است، نه اتکا به یک دشمن واحد.»
در پاسخ به امکان غیرفعال کردن این مکانیک، او گفت چنین چیزی در برنامه نیست.
آیا شخصیتهای بیشتری از Outbreak بازمیگردند؟
با توجه به اینکه شخصیت اصلی، گریس اشکرافت، دختر آلیسا اشکرافت از Outbreak است، سؤال درباره حضور چهرههای بیشتر اجتنابناپذیر بود. کومازاوا پاسخ داد:
«بله، برخی شخصیتهای گذشته حضور خواهند داشت، اما انتظار بیش از حد نداشته باشید. میتوانم بگویم کسانی که در حادثه راکونسیتی نقش داشتهاند در بازی دیده میشوند.»
گریس سریعتر از ایتن محبوب میشود؟
او گفت امیدوار است گریس خیلی زودتر از ایتن وینترز مورد توجه بازیکنان قرار گیرد:
«ایتن بیشتر نقش دوربین بازیکن را داشت، اما ما میخواهیم شخصیت گریس کاملاً دیده شود؛ احساساتش، ترسهایش، واکنشهایش. او یک شخصیت واقعی و قابل لمس است.»
بدون مرچنت؛ تأیید رسمی
یکی از مهمترین بخشهای مصاحبه، تأیید حذف کامل مرچنت در ریکوئیم بود:
«در این بازی مرچنت نداریم.»
این تصمیم نشان میدهد کپکام بیشتر روی حس بقا و تنهایی شخصیت تمرکز دارد.
موسیقی اتاق ذخیره؛ کاملاً تازه اما وفادار به ریشهها
کومازاوا تأیید کرد که اتاقهای امن همراه با آهنگ مخصوص بازمیگردند:
«مثل گذشته، موسیقی مخصوص اتاق امن (ذخیره) داریم، اما اینبار حالتی تازه و آرامشبخش دارد.»
آیا بازگشت Outbreak ممکن است؟
کومازاوا میگوید:
«الان برنامهای برای ساخت بازی در سبک Outbreak نداریم، اما اگر درخواستها زیاد باشد شاید روزی برگردیم. شخصاً دوست دارم چنین پروژهای بسازم.»
با این حال تأکید کرد برای فهم ریکوئیم لازم نیست Outbreak را بازی کرده باشید.
تاریخ انتشار
Resident Evil Requiem در تاریخ ۲۶ فوریه ۲۰۲۶ برای PS5، Xbox Series X/S، Switch 2 و PC منتشر خواهد شد.

