داسک گالم، لیکر مشهور دنیای بازیهای ویدیویی، در تازهترین اظهارنظر خود جزئیات مهمی از روند توسعه و تغییرات ریمیک Resident Evil Code Veronica را فاش کرد. او تأکید کرد که تا قبل از انتشار Resident Evil 9: Requiem دیگر به پرسشهای مربوط به Code Veronica پاسخی نخواهد داد و تمرکز فعلیاش روی نسخه نهم این سری است.
پیشرفت جلوتر از برنامه و تغییر اولویت انتشار
به گفته داسک گالم، ریمیک Code Veronica نهتنها جلوتر از برنامه داخلی خود پیش میرود، بلکه این احتمال وجود دارد که زودتر از ریمیک Resident Evil 0 منتشر شود. ظاهراً توسعه RE:0 اواخر سال گذشته با یک بازراهاندازی (Dev Reboot) روبهرو شده و همین امر باعث تأخیر آن شده است. این در حالی است که در ابتدا ترتیب انتشار این دو پروژه برعکس در نظر گرفته شده بود.
تغییرات در شخصیتها و داستان
- استیو برنساید (Steve Burnside) همچنان علاقهمند به کلر خواهد بود، اما این علاقه به شکلی معصومانهتر روایت میشود. جنبههای رفتاری نامناسب او حذف شده و به جای آن، استیو شخصیتی کنجکاو، کمی تندخو و ناآشنا با مرزهای شخصی خواهد داشت.
- آلبرت وسکر (Albert Wesker) نقش پررنگتری خواهد داشت، زیرا سازمان H.C.F. به یکی از محورهای اصلی داستان تبدیل شده است. بازیکنان شاهد صحنههای بیشتر با وسکر و پردهبرداری کامل از فعالیتهای H.C.F. خواهند بود.
- برخلاف نسخه اصلی، مبارزه وسکر و کریس به شکل یک باسفایت طراحی شده و کریس دیگر با آلکسیا نمیجنگد.
تغییرات گیمپلی و طراحی محیط
- جزیره راکفورت (Rockfort Island) در این نسخه به شکل نیمه جهانباز (Semi-Open World) طراحی شده است.
- کلر در اوایل بازی یک موتورسیکلت را تعمیر میکند و بازیکنان میتوانند از آن برای جابهجایی در محیط استفاده کنند.
تیم سازنده شناختهشده
کارگردانی این ریمیک بر عهده همان تیم موفق Yasuhiro Anpo و Kazunori Kadoi است که پیشتر هدایت Resident Evil 2 Remake و Resident Evil 4 Remake را برعهده داشتند؛ موضوعی که انتظارات طرفداران را به شدت بالا برده است.