استودیوی Kojima Productions در حال کار روی پروژهای مرموز و ترسناک به نام OD است؛ عنوانی که با همکاری مستقیم Microsoft Xbox Game Studios در دست توسعه قرار دارد و هدفش ارائهی تجربهای منحصربهفرد و متفاوت از هر بازی ترسناک پیشین است.
در گفتوگویی تازه با مجلهی Famitsu، فیل اسپنسر (مدیرعامل بخش گیمینگ مایکروسافت) دربارهی نقش Xbox در روند ساخت OD توضیحاتی ارائه داد — و بهنظر میرسد این همکاری فراتر از پشتیبانی فنی است.
Xbox در ساخت گیمپلی OD نقش مستقیم دارد
اسپنسر در این مصاحبه گفت:
«وقتی با آقای کوجیما درباره بازی جدید صحبت کردم، ایدههایی بسیار جسورانه با من در میان گذاشت. او گفت: “میخواهم واقعاً یک بازی ترسناک بسازم.”»
او ادامه داد:
«تیمهای Kojima Productions و Xbox Game Studios بهصورت بسیار نزدیک، هم روی گیمپلی و هم روی فناوری کار میکنند. وقتی تریلر بازی را در مراسم دهمین سالگرد دیدم، واقعاً از سطح کیفیت آن شگفتزده شدم و خوشحال شدم که این همکاری به چنین نتیجهای رسیده است.»
هنوز تاریخ انتشار مشخص نیست
در ادامهی مصاحبه، از اسپنسر دربارهی زمان عرضهی احتمالی سؤال شد. او توضیح داد که هنوز تاریخ مشخصی تعیین نشده و دلیل اصلی آن، اعتصاب انجمن بازیگران Screen Actors Guild در سال ۲۰۲۳ است که باعث تأخیر در روند فیلمبرداری و توسعهی بازی شده است.
اسپنسر افزود:
«در حال حاضر تاریخ مشخصی تعیین نشده است. اعتصاب بازیگران در سال ۲۰۲۳ باعث شد زمانبندی فیلمبرداری دشوار شود و به همین دلیل روند تولید بازی کمی عقب افتاد. با این حال، ما سخت در حال کار روی توسعه هستیم، ولی هنوز تاریخ نهایی اعلام نشده است.»
انتظار برای پروژهای متفاوت از کوجیما
پروژهی OD یکی از مرموزترین و مورد انتظارترین آثار کوجیما در سالهای اخیر است و به گفتهی خود او، قرار است «تجربهای باشد که مرز میان بازی، ترس و واقعیت را از بین ببرد».
علاقهمندان میتوانند تریلر اخیر این عنوان، با نام OD: Knock را در تماشا کنند.


