Masato Kumazawa، تهیهکننده Resident Evil 9: Requiem، در تازهترین اظهاراتش تأیید کرده که طول داستان بازی در حدود ۱۶ تا ۱۷ ساعت خواهد بود؛ رقمی که تقریباً همسطح Resident Evil 4 Remake است و Requiem را در کنار طولانیترین نسخههای مدرن سری قرار میدهد.
این خبر از آن جهت اهمیت دارد که بیشتر نسخههای جدید فرنچایز، بهجز RE4 Remake، معمولاً در بازه کوتاهتری قرار داشتند—و چنین عددی نشان میدهد Capcom قصد دارد Requiem را به یک تجربه «کامل، داستانمحور و با ساختار چندمرحلهای» تبدیل کند.
برای اینکه اهمیت این عدد مشخص شود، بهتر است نگاهی به میانگین زمان اتمام نسخههای مهم سری داشته باشیم، بازی Resident Evil 4 حدودا ۱۵ تا ۲۰ ساعت، بازی Resident Evil Village حدودا ۹ تا ۱۱ ساعت و یا Resident Evil 2 میانگین ۵ تا ۷ ساعت زمان برای اتمام نیاز داشتند.
از دید ساختاری، این مقدار زمان معمولاً مخصوص نسخههایی است که روایت چندفازی دارند؛ یعنی سفر از یک منطقه به منطقه دیگر، تنوع دشمنها، نمایش پیشرفت داستان Grace و Leon، و حضور باسفایتهای چندمرحلهای.
تأثیر این زمان روی تجربه Requiem
چون RE9 دو شخصیت کلیدی—Grace Ashcroft و Leon S. Kennedy—را در یک روایت پیوسته دنبال میکند، مدتزمان طولانیتر به Capcom اجازه میدهد:
- روابط شخصیتی گریس و لیان را عمیقتر کند
- خط داستانی شهر Raccoon و محیطهای اطراف را گسترش دهد
- تعقیبوگریزهای Big Mama و ویلِنهای جدید را با ریتم منظمتری ارائه دهد
- فرصت بیشتری برای نمایش پازلها، مناطق اختیاری و ایونتهای سینمایی ایجاد کند
با توجه به شایعات قبلی درباره وجود چندین منطقه قابل اکتشاف، دشمنهای متفاوت، و حضور کاراکترهای جدید، مدت ۱۷ ساعت منطقیترین زمان برای جمع کردن این حجم محتواست.
در کل چه انتظاری باید داشت؟
اگر Capcom بتواند این زمان را بدون فیلرهای تکراری یا کش دادن مصنوعی پر کند، RE9 Requiem به احتمال زیاد یکی از بزرگترین و داستانمحورترین نسخههای تاریخ سری خواهد شد—چیزی نزدیک به نسخههای عصر طلایی مثل RE4، اما با فضای ترسمحورتر و تمرکز عاطفی روی Grace.

