
قفل گل
مکان: صومعه – درمانگاه
آیتمهای مورد نیاز: کتاب مسیح، پونز
راهحل: پونز را با کتاب مسیح ترکیب کنید.
نکات: پونز روی تخته کرکی پیدا میشود، کتاب مسیح کنار برانکارد نزدیکترین به قفل قرار دارد.

فندک در جسد
مکان: صومعه – برج ناقوس (پایین)
آیتمهای مورد نیاز: انبردست
راهحل: از انبردست روی قفس جسد استفاده کنید تا فندک را به دست آورید.
نکات: انبردست در اتاق کارکنان طبقه اول پیدا میشود.

برق آسانسور
مکان: صومعه – راهرو شمالی
آیتمهای مورد نیاز: آیتم آزمایشی ۱، آیتم آزمایشی ۲
راهحل: جعبه برق مقابل درب کلیسای کوچک را پیدا کنید.

درب قفلزده به حیاط
مکان: صومعه – راهرو شمالی
آیتمهای مورد نیاز: چکش
راهحل: با قفل تعامل کنید و سپس از چکش برای شکستن آن استفاده کنید.
نکات: چکش از کوره جسدسوزی در زیرزمین به دست میآید.

شیشه برج ناقوس (شاتگان)
مکان: صومعه – برج ناقوس (بالا)
آیتمهای مورد نیاز: چکش
راهحل: ناقوسها را به ترتیب بزنید تا شیشه محافظ شکسته شود و شاتگان را به دست آورید:
۳ (سومین بزرگترین)
۱ (بزرگترین)
۴ (کوچکترین)
۲ (دومین بزرگترین)
نکات: نکته راهنما با تعامل با پلاک زیر محافظ شیشه پیدا میشود. چکش در کوره جسدسوزی است.
چوبهدار
مکان: صومعه – حیاط
آیتمهای مورد نیاز: انبردست
راهحل: اهرم کنار چوبهدار را بکشید تا تنه پایین بیفتد، سپس از انبردست برای برداشتن تیغه اره استفاده کنید.
نکات: انبردست در اتاق کارکنان طبقه اول است.
دست یخزده
مکان: صومعه – آشپزخانه
آیتمهای مورد نیاز: تیغه اره – دسته اره
راهحل: قطعات تیغه اره را ترکیب کنید و از اره دستی روی دست یخزده استفاده کنید.
نکات: تیغه اره در حیاط پیدا میشود، دسته اره در سالن غذاخوری پشت ورودی پنهان – با جابهجا کردن قفسههای متحرک آن را پیدا کنید.
ذوب کردن دست یخزده
مکان: صومعه – آشپزخانه
آیتمهای مورد نیاز: فندک
راهحل: اجاق را پیدا کنید و درب فر را باز کنید، سپس از فندک روی چوبها استفاده کنید تا آتش روشن شود. دست یخزده را روی اجاق قرار دهید تا ذوب شود و کریپتکس آزاد گردد.
کریپتکس
مکان: صومعه – آشپزخانه
آیتمهای مورد نیاز: کاغذ شطرنج
راهحل: پشت کاغذ شطرنج را بررسی کنید و خطوط سیاه را ببینید. این خطوط حرکات مهرههای شطرنج روی صفحه را نشان میدهند. هر بخش کریپتکس را به مهره مربوطه بچرخانید، مثلاً شکل L برای قلعه، Y برای رخ و غیره.
نکات: کاغذ شطرنج در اتاق کالفکتوری پیدا میشود. حل کریپتکس کلید تاج را برای درب قفلشده زیرزمین میدهد.
قفل تاج
مکان: صومعه – زیرزمین
آیتمهای مورد نیاز: کلید تاج
راهحل: با تکمیل کریپتکس به دست میآید. باز کردن درب به مناطق زندان منتهی میشود.
برق سلول زندان
مکان: صومعه – زندان
آیتمهای مورد نیاز: انبردست
راهحل: از انبردست روی سیم استفاده کنید تا جعبه فیوز باز شود، سپس عقربهها را بچرخانید تا به نمادهایی اشاره کنند که داخل شکل نشاندادهشده قرار میگیرند.
/ \ \ \ /
به اتاق دیگر بروید جایی که سلولها هستند و از اهرم روی سکو برای روشن کردن آنها استفاده کنید.
نکات: کاغذ نکته در یکی از سلولهای زندان پیدا میشود.
کتاب نفرینشده
مکان: صومعه – زندان
آیتمهای مورد نیاز: کتاب مسیح
راهحل: کتاب نفرینشده را با انجیل عوض کنید، سپس کتاب نفرینشده را به جوزف در کوره جسدسوزی تحویل دهید.
درب موزه
مکان: صومعه – موزه
آیتمهای مورد نیاز: کلید موزه
راهحل: کلید را روی سه پیچ ستارهای از وسط به راست و سپس چپ استفاده کنید، سپس دسته را انتخاب کنید تا درب باز شود.
نکات: کلید موزه با تحویل کتاب نفرینشده به جوزف به دست میآید.
تلفن / دیسک جید
مکان: صومعه – کتابخانه
آیتمهای مورد نیاز: شمارهگیر تلفن قدیمی – صفحه زرد
راهحل: شمارهگیر را به پایه تلفن در کتابخانه وصل کنید و کد ۳۸۹۰* را وارد کنید. دیسک جید پشت نقاشی نزدیک ظاهر میشود.
نکات: راهحل با برگرداندن صفحه زرد و استفاده از خطوط هر دو طرف برای ساخت اعداد پیدا میشود. شمارهگیر چرخشی در زیرزمین، از طریق موزه شکنجه قابل دسترسی است. صفحه زرد در آخرین سلول زندان است.
صلیب جید
مکان: صومعه – اتاق کالفکتوری
آیتمهای مورد نیاز: دیسک صلیب
راهحل: دیسک جید را با صلیب جید ترکیب کنید و از دکمهها برای چرخاندن دیسکها استفاده کنید تا مدار بستهای از خطوط ایجاد شود و مربعی بسازد. فلشها را به ترتیب زیر فشار دهید: راست-پایین-چپ-راست-راست
از این روی درب خانه فصل استفاده کنید تا باز شود.
نکات: صلیب جید در منطقه پایین موزه پشت پلهها پیدا میشود. دیسک جید را از کتابخانه با تکمیل پازل تلفن به دست آورید.
درب قفلزده اتاق شکنجه
مکان: صومعه – موزه شکنجه
آیتمهای مورد نیاز: چکش
راهحل: با قفل تعامل کنید و سپس از چکش برای شکستن آن استفاده کنید.
آینه تلپورت
مکان: صومعه – موزه شکنجه
آیتمهای مورد نیاز: فندک – چکش
راهحل: از چکش برای شکستن قفل استفاده کنید، سپس از فندک برای روشن کردن شمعهای اطراف آینه: پایین چپ، بالا چپ، دو وسط راست، پایین راست
X000
0 X
0 X
X X
نکات: نکته برای آینه در موزه پیدا میشود – پرتره زنی که به آینه نگاه میکند و ترتیب روشن کردن شمعها را نشان میدهد.
برانکارد اتاق شکنجه
مکان: صومعه – موزه شکنجه (سمت دیگر)
راهحل: از فندک برای روشن کردن شمعهای آینه استفاده کنید تا به “جهان جهنم” بروید. برانکارد را پیدا کنید و از دسته چرخان برای پاره کردن مترسک استفاده کنید. به “جهان عادی” برگردید و لوله شاتگان را از بدن مجازاتشده بگیرید.
مجسمه فرشته
مکان: صومعه – موزه
آیتمهای مورد نیاز: فندک – قلب فرشته
راهحل: به نسخه “جهنم” موزه بروید و از فندک روی طومار استفاده کنید تا برداشته شود. از آینه دوم در اتاق شکنجه “جهنم” برای رفتن به منطقه مخفی در “جهان عادی” استفاده کنید. گاو برنزی را پیدا کنید و قلب سنگی را از جسد داخل آن بگیرید. به “جهان جهنم” برگردید و از آینه اول به اتاق شکنجه عادی بازگردید.
به مجسمه فرشته برگردید و قلب سنگی را در سوراخ قرار دهید تا حوض با خون پر شود.
اتمایزر پر از خون
مکان: صومعه – موزه
آیتمهای مورد نیاز: سمپاش گیاه
راهحل: پس از تکمیل پازل مجسمه فرشته، از سمپاش گیاه روی حوض پر از خون استفاده کنید. سمپاش را بررسی کنید و پمپ را سه بار فشار دهید تا تحت فشار قرار گیرد.
نکات: سمپاش گیاه از خانه فصل به دست میآید.
درب نفرینشده
مکان: صومعه – راهرو شمالی
آیتمهای مورد نیاز: سمپاش پر از خون
راهحل: از سمپاش پر از خون روی درب نفرینشده استفاده کنید تا انسداد برداشته شود.
قفل ورودی پشتی مرکز خرید
مکان: شهر – منطقه تجاری
آیتمهای مورد نیاز: کلید ورودی پشتی مرکز خرید
راهحل: کلید از منطقه پایین قصابی، روی جسد میخکوبشده به دیوار به دست میآید.
دستگاه آرکید
مکان: مرکز خرید – آرکید
آیتمهای مورد نیاز: سکه آرکید
راهحل: برق مرکز خرید را روشن کنید سپس به دستگاه آرکید بروید. از سکه تلفن شهر برای شروع دستگاه پنجه استفاده کنید. از فلشها برای حرکت پنجه و دکمه قرمز برای پایین انداختن آن استفاده کنید. وقتی خرس به دست آمد، از کاتر جعبه برای باز کردن خرس و پیدا کردن حلقه طلا استفاده کنید.
نکات: کاتر داخل اتاق قفلشده سالن بدنسازی در طبقه سوم مرکز خرید است. حلقه طلا سپس روی مرد زنجیربسته در سطح پایین مرکز خرید استفاده میشود تا به منطقه بعدی شهر (خیابانهای پشتی) برسید.
یخچال کوچک داروخانه
مکان: مرکز خرید – داروخانه
آیتمهای مورد نیاز: پولاروید داروخانه
راهحل: عکس پولاروید را پیدا کنید و آن را برگردانید تا اعداد مختلف برای جمع کردن ببینید. به یخچال بروید تا رنگها را برای ترکیب کار کنید – آبی، زرد، قرمز.
نکات: پولاروید در سطح پایین داروخانه پیدا میشود. اعداد به زمینههای رنگی مربوط میشوند – راهحل رنگ ترکیبی اعداد است.
قفل سالن بدنسازی
مکان: مرکز خرید – ورودی مرکز خرید
راهحل: کلید را با تکمیل پازل یخچال کوچک در داروخانه به دست آورید.
تلفن شهر
مکان: شهر – منطقه تجاری
آیتمهای مورد نیاز: کاتر جعبه
راهحل: از کاتر روی نوار چسب پوشاننده تلفن زنگدار در شهر استفاده کنید. این سکهها را برای دستگاه آرکید مرکز خرید میدهد.
نکات: کاتر داخل انبار قفلشده در طبقه سوم مرکز خرید است.
مرد زنجیربسته / حلقه طلا
مکان: مرکز خرید – طبقه پایین مرکز خرید
آیتمهای مورد نیاز: هدیه خرس – حلقه نجات
راهحل: حلقه طلا را به مرد زنجیربسته در طبقه B مرکز خرید بدهید. این باعث ناپدید شدن او و باز شدن دسترسی به منطقه بعدی شهر میشود.
نکات: حلقه طلا از دستگاه آرکید به دست میآید.
اتاق مخفی
مکان: کارخانه فرآوری – فریزر
راهحل: برای پیدا کردن اتاق مخفی جایی که آنا نگه داشته شده، به درب باز پس از ردیف فریزرها بروید و پرتره روی سینه دختر را فشار دهید.
نکات: نکته در دفتر خاطرات روی بشکه نفت خارج اتاق (قلب نزدیکترین شخص به من را فشار دهید) پیدا میشود.
باز کردن دریچه – نجات آنا
مکان: کارخانه فرآوری – فریزر (گذشته)
آیتمهای مورد نیاز: هدیه خرس – حلقه نجات
راهحل: با استفاده از نوار VHS روی پروژکتور به گذشته کارخانه فرآوری بروید، سپس به اتاقی که جسد بدون سر را دیدید پیشرفت کنید. کمد را جلوی دریچه حرکت دهید تا مسدود شود، به این معنی که آنا در روز حاضر زنده خواهد بود.
نکات: نوار VHS در فریزر روز حاضر روی تخت پیدا میشود. پروژکتور در اتاق کنفرانس است.
فرار از اتاق
مکان: کارخانه فرآوری – فریزر
آیتمهای مورد نیاز: میخکوب
راهحل: به درب بروید تا از شیار نگاه کنید، سپس میخکوب را شلیک کنید تا دکمه را فشار دهد و درب باز شود.
دسترسی به آسانسور
مکان: کارخانه فرآوری – پذیرش
آیتمهای مورد نیاز: لامپ
راهحل: لامپ را در شیار دیوار قرار دهید، سوئیچ را برای روشن کردن نور بزنید سپس از دیلم برای شکستن جعبهها استفاده کنید.
نکات: لامپ در اتاق آنا پس از تماشای صحنه برش کارولین قفلشده پیدا میشود.
برق آسانسور
مکان: کارخانه فرآوری – اسکله زیرزمینی
آیتمهای مورد نیاز: هدیه خرس – حلقه نجات
راهحل: عقربهها را بچرخانید تا برق آسانسور روشن شود و به اسکله دسترسی پیدا کنید.
نکات: عقربه ۲: یک چرخش، عقربه ۳: سه چرخش.
درب رمزدار
مکان: کارخانه فرآوری – راهرو طبقه دوم
آیتمهای مورد نیاز: باتریها
راهحل: باتریها را از پخشکننده کاست خارج کنید و برای روشن کردن صفحه کلید استفاده کنید. کد ۱۷۶۵ است.
نکات: پخشکننده کاست در اسکله زیرزمینی پیدا میشود. ترکیب در سطح بالای اتاق نظارت با اعداد pinned به دیوار (۶ وارونه است) پیدا میشود. باتریها را پس از دسترسی از صفحه کلید خارج کنید تا در پازل بعدی استفاده شود.
قفل فعالشده با صدا
مکان: کارخانه فرآوری – راهرو زیرزمین
آیتمهای مورد نیاز: باتریها – نوار کاست (اعتراف) – پخشکننده کاست
راهحل: باتریها را به پخشکننده کاست برگردانید و نوار اعتراف را وارد کنید. قفل فعالشده با صدا را پیدا کنید. پخش را فشار دهید سپس پنجره بررسی را ببندید. به VO گوش دهید – وقتی در مورد رمز صحبت میکند، دکمه قرمز روی قفل را فشار دهید تا نوار کلمه رمز “long pig” را با ماشین گوشدهنده همخوانی دهد.
نکات: باتریها در پازل قبلی صفحه کلید استفاده شدهاند – اگر جمع نکردهاید برگردید.
جابهجا کردن قفسها برای پاک کردن مسیر
مکان: کارخانه فرآوری – انبار
راهحل: پنل کنترل برای جابهجا و انداختن قفسها را پیدا کنید – از این برای جابهجا کردن قفسها و پاک کردن مسیری که در جهان عادی و سمت دیگر استفاده میشود استفاده کنید.
0XXX
0000
X000
X000
آینه سمت دیگر
مکان: کارخانه فرآوری – انبار
آیتمهای مورد نیاز: فندک
راهحل: آینه را در سطح پایین انبار (جایی که قفسها هستند) پیدا کنید و از نکته برای روشن کردن شمعهای درست استفاده کنید:
000
0 0
X X
0 X
000
نکات: نوشته روی آینه زمانهای ساعت را نشان میدهد: ۳ ساعت، ربع به، ۲۰ دقیقه گذشته.
کوره دفع زباله
مکان: کارخانه فرآوری – کارخانه
آیتمهای مورد نیاز: هدیه خرس – حلقه نجات
راهحل: مجسمه اسباببازی را در کوره دفع زباله سمت دیگر قرار دهید، سپس به جهان عادی دفع زباله برگردید. از دکمهها برای بستن درب کوره و روشن کردن آن برای سوزاندن دشمن استفاده کنید. درها را باز کنید و کارت کلید مارپیچ را جمع کنید.
نکات: برای روشن کردن گاز کوره، از تابلو سوئیچ نزدیک برای عمودی کردن تمام عقربهها استفاده کنید:
پایین چپ، بالا وسط، پایین وسط، وسط چپ، وسط راست، بالا راست، بالا چپ، پایین چپ.
۴ پرتره برای به دست آوردن جک مکانیکی
مکان: کارخانه فرآوری – اتاق غذاخوری
آیتمهای مورد نیاز: کمان صلیبی – فندک – چکش
راهحل: جلوی هر پرتره اقدام لازم را برای روشن کردن نور بالای آن انجام دهید: فندک را بالا نگه دارید، کمان صلیبی را نشانه بگیرید، چکش را تاب دهید، دور بزنید (کنترلهای تانک). این باعث آزاد شدن جک مکانیکی از مجسمه اتاق میشود.
کوسه آویزان
مکان: کارخانه فرآوری – اسکله زیرزمینی
آیتمهای مورد نیاز: جک مکانیکی – دیلم
راهحل: از دیلم برای کمی باز کردن دهان کوسه استفاده کنید، سپس از جک مکانیکی برای باز کردن کامل آن و به دست آوردن کارت کلید مثلثی استفاده کنید.
۳ کارت کلید
مکان: کارخانه فرآوری – آشپزخانه کارخانه
آیتمهای مورد نیاز: کارت کلید کارخانه (چشم) – کارت کلید کارخانه (مارپیچ) – کارت کلید کارخانه (مثلث)
راهحل: سه کارت کلید را در شیارهای مربوطه قرار دهید سپس هر دکمه را سه بار فشار دهید تا درب باز شود.
مقبره قدیمی
مکان: گورستان – محوطه گورستان
آیتمهای مورد نیاز: کلید چماق
راهحل: کلید را روی درخت آویزان پیدا کنید سپس از آن برای باز کردن مقبره قدیمی و به دست آوردن قطعه ستاره صورت فلکی خارجی استفاده کنید.
قبر PEDRO
مکان: گورستان – محوطه گورستان
آیتمهای مورد نیاز: هشتضلعی طلا – هشتضلعی نقره – هشتضلعی برنز – فلزیاب
راهحل: تمام ۳ قطعه را با فلزیاب به دست آورید و به ترتیب طلا، نقره و برنز قرار دهید تا PEDRO نوشته شود.
نکات: نکته برای قرارگیری قطعات روی ورق کاغذ در مقبره همراه با فلزیاب است. قطعات در مناطق زیر با فلزیاب پیدا میشوند: برنز – درخت آویزان. نقره – قبل از پل کوچک، نزدیک دروازه غرب گورستان باز. طلا – غرب گورستان پشت مقبره قفلشده.
قطعات حیوان و رلیکوری
مکان: گورستان – محوطه گورستان
آیتمهای مورد نیاز: شمارهگیر خفاش – شمارهگیر سگ – شمارهگیر لاکپشت – شمارهگیر پرنده
راهحل: ۴ قطعه حیوان را به ترتیب نکته نوشتهشده بالای شیارها قرار دهید. از دکمههای زیر برای چرخاندن و به دست آوردن توپ دستی استفاده کنید.
پرنده – مورب پایین (۱). لاکپشت – وارونه (۴). خفاش – وارونه (۴). سگ – مورب بالا (۷).
نکات: مکان قطعات:
پرنده – محوطه گورستان (نزدیک پازل PEDRO)
لاکپشت – ورودی گورستان (داخل مقبره)
خفاش – ورودی گورستان (داخل مقبره)
سگ – محوطه گورستان (پایین پلهها بین محوطه گورستان)
صورت فلکی ستاره
مکان: گورستان – ورودی گورستان
آیتمهای مورد نیاز: قطعه مرکزی صورت فلکی – دیسک صورت فلکی
راهحل: وقتی دو قطعه صورت فلکی به دست آمد، آنها را ترکیب کنید سپس تعامل کنید تا عقربهها را بچرخانید تا با پلاک صورت فلکی جوزا مطابقت کند. صورت فلکی کاملشده را در پایه مجسمه خارج مقبره قرار دهید تا درب مقبره جوزا نزدیک باز شود.
نکات: قطعه خارجی صورت فلکی در مقبرهای در محوطه گورستان (کلید مقبره از درخت آویزان است). قطعه داخلی داخل اتاق دفن است.
چرخش حلقه خارجی: ۵
چرخش حلقه وسط: ۲
چرخش قطعه مرکزی: ۷
چهار سوارکار
مکان: گورستان – اتاق دفن
آیتمهای مورد نیاز: شمشیر مرمری – حلقه نجات
راهحل: به پشت بالکن بروید و پرتره چهار سوارکار را پیدا کنید؛ آن را انتخاب کنید تا توضیح را بخوانید. از این به عنوان نکته برای چرخاندن شمشیرها روی مجسمهها استفاده کنید. از نردبان برای رفتن به سطح پایین استفاده کنید و شمشیر را به مجسمهای که یکی کم دارد بدهید. دکمههای جلوی هر مجسمه را فشار دهید تا شمشیرها به جهت درست طبق توضیح نقاشی بچرخند:
پیروزی: ساعت ۱۲
جنگ: ساعت ۶
مرگ: ساعت ۱۱
قحطی: ساعت ۳
نکات: شمشیر در catacombs در مقبرهای پایین پلههای طولانی پیدا میشود.
زیلوفون / مجسمه بتهوون
مکان: مدرسه – راهرو شرقی B
آیتمهای مورد نیاز: قاشق – زیلوفون – ورق موسیقی
راهحل: از قاشق فلزی روی زیلوفون استفاده کنید و نتهای ‘FACEDEAD’ را به سمت مجسمه بتهوون جایی که شیپور گوش را نگه داشته پخش کنید تا فیوز ۷A به دست آید.
نکات: زیلوفون در کلاس مهدکودک، قاشق فلزی در حیاط مدرسه و نکته پازل در اتاق هنر و موسیقی (ورق موسیقی و پوستر زیلوفون) پیدا میشود. مجسمه در راهرو شرقی B است.
کابینت هلنا
مکان: مدرسه – کلاس ۱۰۲
آیتمهای مورد نیاز: یادداشت هلنا
راهحل: عقربهها را به ترتیب کتاب، خطکش، پرگار، تراش بچرخانید و فیوز دوم را به دست آورید.
نکات: نکته در یادداشت هلنا، در کلاس ۱۰۱ است.
تابلو فیوز
مکان: مدرسه – اتاق ژنراتور
آیتمهای مورد نیاز: فیوز ۷A
راهحل: دو فیوز جداگانه در سراسر مدرسه برای روشن کردن درها و آسانسور پیدا میشود. باید آنها را جابهجا کنید تا به هر منطقه دسترسی پیدا کنید.
نکات: فیوز اول با تکمیل پازل زیلوفون / بتهوون در اتاق هنر و موسیقی و دوم با تکمیل کابینت کریپتکس هلنا به دست میآید.
کلید آزمایشگاه کامپیوتر
مکان: مدرسه – زیرزمین مدرسه
آیتمهای مورد نیاز: هدیه خرس – حلقه نجات
راهحل: کلید در کلاس پارچهشناسی به دست میآید.
درخواست معلم – مجسمه مار
مکان: مدرسه – کلاس ۱۰۳
آیتمهای مورد نیاز: دانههای سیب – سیب – نوار VHS – زمین بازی
راهحل: دانهها را بگیرید و از نوار VHS زمین بازی روی پخشکننده برای رفتن به گذشته استفاده کنید. دانهها را در گلدان بگذارید، میز را زیر دوش بکشید تا آبپاشی شود، سپس به زمین بازی در حاضر برگردید و سیب را بگیرید. سیب را به معلم بدهید.
نکات: دانهها روی میز معلم در کلاس ۲۰۴، نوار VHS در کلاس ۱۰۴، پخشکننده VHS در اتاق هنر و موسیقی پیدا میشود.
آینه به سمت دیگر
مکان: مدرسه – سرویس بهداشتی دخترانه
آیتمهای مورد نیاز: فندک
راهحل: از نکته روی ۳ آینه مقابل برای کار کردن شمعهای لازم استفاده کنید:
0X0
X 0
X00
نکات: آینهها عملیات ریاضی دارند که به راهحل منجر میشود.
مجسمه مگس سرویس بهداشتی دخترانه
مکان: مدرسه – سرویس بهداشتی دخترانه
آیتمهای مورد نیاز: قوطی حشرهکش – سمپاش حشرهکش
راهحل: سمپاش حشرهکش و قوطی را ترکیب کنید تا سمپاش پر ایجاد شود. به سرویس بهداشتی زنان “سمت دیگر” بروید و روی مگسهای اطراف توالت استفاده کنید تا مجسمه مگس در جهان واقعی به دست آید.
نکات: سمپاش در دفتر مدیر (سمت دیگر) و قوطی حشرهکش در انبار اتاق ۲۰۱ در کمد پیدا میشود.
قفس پرنده و گاوصندوق سمت دیگر
مکان: مدرسه – کلاس ۲۰۲ (سمت دیگر)
راهحل: اول پازل را در کلاس ۲۰۲ پیدا کنید و نمادهای نقاشی دیوار دور چپ را یادداشت کنید. به نسخه سمت دیگر کلاس سفر کنید تا عقربهها را به ترتیب درست بچرخانید تا قفس باز شود. به کلاس عادی برگردید تا مجسمه را بگیرید:
نارنجک، آتش، نماد مردانه، خورشید، ماسک شاد
نکات: نمادها مخالف آنچه در کلاس عادی ۲۰۲ دیده میشود هستند مثلاً صلح = جنگ (نارنجک). نقاشیهای سمت دیگر نکته میدهند که چیزها مخالف هستند مثلاً حلزون حالا خرگوش (کند به سریع).
مجسمههای حیوان
مکان: مدرسه – آزمایشگاه علوم
آیتمهای مورد نیاز: مجسمه مگس – مجسمه شاهین – مجسمه وزغ – مجسمه مار
راهحل: ۴ مجسمه حیوان را به دست آورید و روی ۴ شیار پایه چوبی به ترتیب قرار دهید تا کلید اصلی به دست آید:
شاهین، مار، وزغ، مگس
نکات: نکته روی تخته سیاه پشت ‘قوی ضعیف را میخورد’. مکان مجسمهها:
مگس: سرویس بهداشتی دخترانه
وزغ: کلاس ۲۰۳ (سمت دیگر)
مار: کلاس ۱۰۳
شاهین: کلاس ۲۰۲
قفل اصلی ۱
مکان: مدرسه – دفتر مدیر
آیتمهای مورد نیاز: کلید اصلی
راهحل: کلید اصلی را با تکمیل پازل مجسمه حیوان در کلاس ۲۰۱ به دست آورید، سپس از نکته روی تخته گچی مقابل درب استفاده کنید و عقربههای کلید را مطابقت دهید.
نکات: دایرهها، تاج خار، گرگ = ماده ♀، صلیب †، ماه ⏾
قفل اصلی ۲
مکان: مدرسه – آزمایشگاه کامپیوتر
آیتمهای مورد نیاز: کلید اصلی
راهحل: نکته برای نمادهای کلید اصلی روی تخته گچی نزدیک کمد قفلشده:
خورشید، قلب، مرد. در اینجا ارتقای توپ دستی: فنر recoil را به دست میآورید.
نکات: آفتابگردان، رزها، سبیل = خورشید ☼، قلب ♡، مرد ♂
درب نفرینشده / تلویزیون اتاق سرایدار
مکان: مدرسه – اتاق سرایدار
آیتمهای مورد نیاز: ماسک خوک
راهحل: برای برداشتن نفرین روی درب لابی مدرسه، باس آشپز خوک را شکست دهید تا ماسک او را بگیرید. این ماسک را به دستی که از تلویزیون اتاق سرایدار بیرون آمده بدهید.
نکات: مبارزه باس خوک در اتاق مخفی قابل دسترسی از اتاق سرایدار رخ میدهد.
دیوار ترکخورده سالن غذاخوری (اختیاری – پایان خوب)
مکان: صومعه – سالن غذاخوری
آیتمهای مورد نیاز: پتک
راهحل: وقتی پس از اینکه لوسیا به شما گفت در پناهگاه زیرزمینی ملاقات کنید به صومعه برگشتید، به سالن غذاخوری برگردید و از پتک روی دیوار شکسته استفاده کنید.
نکات: پتک در مخفیگاه غار جوزف، متصل به منطقه تجاری عقبی پیدا میشود.
نجات میگل (اختیاری – پایان خوب)
مکان: مدرسه – دفتر مدیر (سمت دیگر)
آیتمهای مورد نیاز: پتک – نوار چسب
راهحل: پس از به دست آوردن نوار چسب از خوابگاهها در صومعه، به دفتر مدیر سمت دیگر برگردید و از نوار روی گردن ربات استفاده کنید تا میگل در جهان واقعی نجات یابد و پایان خوب بازی باز شود.
نکات: نوار چسب به سمت پایان بازی وقتی به صومعه برمیگردید پیدا میشود، از پتک روی دیوار شکسته سالن غذاخوری استفاده کنید و نوار را از خوابگاهها بگیرید.
دروازه ورودی کلیسا
مکان: شهر – منطقه تجاری
آیتمهای مورد نیاز: کلید اصلی
راهحل: از نقاشیهای روی زمین نزدیک دروازه به عنوان نکته برای نمادهای کلید استفاده کنید:
رز = قلب
جنگجو = یینیانگ
۳ مرد دانا = ستاره
برق آسانسور
مکان: کلیسا – کلیسا
آیتمهای مورد نیاز: شلنگ لاستیکی – انبردست
راهحل: از شلنگ لاستیکی سپس سیم برای اتصال لولهها استفاده کنید. از انبردست برای سفت کردن سیم و بستن مدار استفاده کنید.
آینه به سمت دیگر
مکان: کلیسا – کلیسا
آیتمهای مورد نیاز: فندک
راهحل: از نقاشیهای ‘ایستگاههای صلیب’ اطراف کلیسا که عیسی با صلیب را نشان میدهند استفاده کنید. تمام شمعها را به جز شمعهایی که نقاشیهای با صلیب سنگین را نشان میدهند روشن کنید:
0 X
X 0
0 X
X X
0 X
X X
X X
درب چشم
مکان: کلیسا – زیرزمین
راهحل: این منطقه را در سمت دیگر پیدا کنید و شمعها را خاموش کنید، سپس به جهان عادی برگردید. جلوی چشم بایستید و فندک / مشعل را خاموش کنید و در تاریکی بایستید تا چشم روشن شود و درب به آسانسور پناهگاه باز شود.
ویروس عروسک
مکان: پناهگاه – ورودی پناهگاه
راهحل: مقادیر لازم از هر لوله را اضافه کنید تا ویروس عروسک ایجاد شود و دست کارولین را زیر سوزن قرار دهید تا تزریق شود.
قرمز – ۶
زرد – ۱
سبز – ۲
نکته: مقدار اشتباه باعث بازیاوور فوری میشود.
نکات: نکته در دفترچه آنجلیکا در دفتر پناهگاه است.
برق ژنراتور
مکان: پناهگاه – اتاق ژنراتور
آیتمهای مورد نیاز: شمع جرقه
راهحل: شمع جرقه را در شیار روی ژنراتور بالای نردبان قرار دهید، پایین نردبان بروید و سوئیچ نزدیک را بزنید، سپس اهرم را آخرین استفاده کنید.
نکات: شمع جرقه در اتاق آسانسور پناهگاه پیدا میشود.
درب کارت کلید
مکان: پناهگاه – راهرو روتوندا
آیتمهای مورد نیاز: کارت کلید آزمایشگاه
راهحل: به سطح B3 پایین بروید و کارت کلید را روی بدن کارگر در اتاق incinerator پیدا کنید.
سرنگ پر
مکان: پناهگاه – نگهداری سوژه
آیتمهای مورد نیاز: سرنگ خالی
راهحل: سرنگ را از بخش نگهداری بگیرید، سپس آن را در شیار راست جهش در نگهداری سوژه قرار دهید تا با مایع پر شود.
پروژکتور به گذشته
مکان: پناهگاه – بخش نگهداری
راهحل: از نوار VHS در پروژکتور برای رفتن به گذشته استفاده کنید، سپس از سرنگ روی کیسه کنار بدن کارولین در تانک برای معکوس کردن ویروس عروسک استفاده کنید.
نکات: نوار در آزمایشگاه سطح B2 پیدا میشود.
درمان ویروس
مکان: پناهگاه – آزمایشگاه (گذشته)
آیتمهای مورد نیاز: سرنگ پر
راهحل: کارولین را در محفظه سرمایی پیدا کنید و از سرنگ روی کیسه IV کنار او استفاده کنید. این ویروس عروسک کارولین را در حاضر درمان میکند.


