جزئیات جدید از Resident Evil Requiem در پنل دوم کپکام در TGS 2025
اخبار بازی

جزئیات جدید از Resident Evil Requiem در پنل دوم کپکام در TGS 2025

در روز دوم نمایشگاه توکیو گیم شو (TGS) 2025، کپکام در برنامه PlayStation Play! پنل ویژه‌ای برای Resident Evil Requiem، نهمین عنوان اصلی سری رزیدنت اویل، برگزار کرد و اطلاعات جدیدی از این بازی مورد انتظار که در 27 فوریه 2026 برای پلی‌استیشن 5، ایکس‌باکس سری ایکس/اس، رایانه‌های شخصی و نینتندو سوییچ 2 منتشر خواهد شد، ارائه داد. در ادامه، مهم‌ترین نکات مطرح‌شده در این پنل را مرور می‌کنیم.

شعار و حس‌وحال بازی

کپکام شعار Resident Evil Requiem را «تنش خفقان‌آور» و غلبه بر ترس اعلام کرد و هدف خود را خلق تجربه‌ای توصیف کرد که «قلب بازیکنان را به تپش می‌اندازد». این بازی قصد دارد با ترکیب وحشت و هیجان، تجربه‌ای عمیق و تأثیرگذار ارائه دهد.

حذف شماره‌گذاری در سری

کارگردان بازی توضیح داد که از زمان Resident Evil 7، کپکام تصمیم گرفت شماره‌گذاری عناوین را در سری کنار بگذارد، زیرا اعداد بزرگ مانند «9» ممکن است برای بازیکنان جدید ترسناک به نظر برسد و این تصور را ایجاد کند که باید تمام بازی‌های قبلی را تجربه کرده باشند. این رویکرد با هدف جذب بازیکنان جدید و در عین حال حفظ رضایت طرفداران قدیمی اتخاذ شده است. برای Resident Evil Requiem، تیم ابتدا تلاش کرد عدد «IX» (9 به رومی) را به شکلی خلاقانه در عنوان جای دهد، اما در نهایت تصمیم گرفت از عدد ساده «9» استفاده کند. کپکام اعلام کرد که ممکن است در آینده شماره‌گذاری را به‌طور کامل حذف کند تا سری برای تازه‌واردان قابل‌دسترس‌تر شود.

وضعیت توسعه

توسعه بازی در مراحل نهایی قرار دارد و کپکام در حال انجام تنظیمات نهایی برای ارائه بهترین محصول ممکن است. تیم توسعه بر ایجاد تجربه‌ای متعادل برای بازیکنان جدید و طرفداران قدیمی تمرکز کرده و تلاش کرده تا هسته اصلی جذابیت رزیدنت اویل را بدون نیاز به توضیحات پیچیده منتقل کند.

گریس اشکرافت و داستان

شخصیت اصلی بازی، گریس اشکرافت، به‌عنوان شخصیتی ترسو و فاقد شجاعت معرفی شد که حتی پیش از وقایع بازی نیز با اضطراب اجتماعی دست‌وپنجه نرم می‌کند. این طراحی عمدی است تا بازیکنان همراه با گریس سفری از ضعف به قدرت را تجربه کنند. گریس در ابتدا ضعیف‌ترین و محتاط‌ترین شخصیت سری توصیف شده، اما تا پایان بازی به شخصیتی قدرتمند تبدیل می‌شود که می‌تواند بازیکنان را با پیشرفت خود شگفت‌زده کند. داستان بازی بر کشف حقیقت پشت حادثه راکون سیتی و همچنین ماجرای قتل مادر گریس، آلیسا، تمرکز دارد.

زامبی‌های منحصربه‌فرد

زامبی‌های Resident Evil Requiem با رفتارها و شخصیت‌های متفاوت طراحی شده‌اند. به‌عنوان مثال، برخی به آینه‌ها جذب می‌شوند و برخی دیگر با قدم‌های بلند و پر سر و صدا حرکت می‌کنند که شنوایی ضعیف‌تری دارند. بازیکنان سه گزینه برای مقابله با زامبی‌ها دارند: فریب دادن و مخفی شدن، استفاده از سلاح برای نابودی، یا فرار با مانور دادن. این زامبی‌ها به دلیل جهش ویروسی خاص خود، متفاوت از زامبی‌های قبلی سری هستند و جزئیات بیشتری در آینده اعلام خواهد شد.

پشتیبانی از زوایای دید اول‌شخص و سوم‌شخص

کپکام تأیید کرد که بازی از هر دو زاویه دید اول‌شخص و سوم‌شخص پشتیبانی می‌کند، تصمیمی که پس از آزمایش‌های موفقیت‌آمیز در طول توسعه گرفته شد. کارگردان بازی معتقد است که هر دو زاویه دید جذابیت‌های خاص خود را دارند و بازخوردهای مثبت از دمو نشان‌دهنده استقبال بازیکنان از این ویژگی است.

جزئیات گیم‌پلی و دمو

دموی بازی که بخشی از ابتدای آن را نشان می‌دهد، برای نمایشگاه تنظیم شده و تفاوت‌هایی با نسخه نهایی دارد. در یکی از صحنه‌ها، گریس وارونه و معلق است که برای واقعی‌تر شدن، بازیگر موشن‌کپچر واقعاً در حالت معلق ضبط شده تا حرکات طبیعی، از جمله جریان خون به صورت و حرکت موها، به تصویر کشیده شود. همچنین، در دمو جسدی پیچیده‌شده در کنار گریس دیده می‌شود که سؤالاتی درباره محیط و داستان ایجاد می‌کند. بررسی لکه خون در صحنه نیز متن توضیحی خاصی را نمایش می‌دهد.

ویژگی‌های پلی‌استیشن 5

کپکام از ویژگی‌های کنترلر پلی‌استیشن 5 بهره برده و بازخورد لمسی (Haptic Feedback) را برای هر قدم گریس، برخورد با دیوار یا حمل سلاح‌های سنگین طراحی کرده است. این ویژگی‌ها حس واقعی‌تری به گیم‌پلی می‌بخشند. همچنین، آیتم‌هایی مانند بطری در بازی نه‌تنها برای پرت کردن حواس دشمنان مانند Big Mama استفاده می‌شوند، بلکه می‌توانند برای ساخت آیتم‌هایی مانند کوکتل مولوتف به کار روند.

هوش مصنوعی دشمنان

کارگردان بازی اشاره کرد که هوش مصنوعی دشمنان در Resident Evil Requiem کمتر از گذشته اسکریپت‌شده است، به‌طوری‌که حتی خود او در تست‌های بازی با رفتارهای غیرمنتظره دشمنان غافلگیر شده است. این ویژگی به ایجاد تجربه‌ای پویاتر و غیرقابل‌پیش‌بینی کمک می‌کند.

نکات پایانی

کپکام از طرفداران خواست تا بازی را به لیست علاقه‌مندی‌های خود اضافه کرده و اخبار آینده را از طریق شبکه‌های اجتماعی دنبال کنند. پیش‌خرید بازی از اکتبر یا نوامبر 2025 آغاز خواهد شد و جزئیات بیشتر به‌زودی اعلام می‌شود.

بهمن هستم! همین :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *