اخبار بازی

مرخصی سم لیک پس از ساخت Alan Wake 2

سم لیک، یکی از چهره‌های شناخته‌شده استودیوی Remedy و خالق آثاری همچون Max Payne 1 & 2، Alan Wake، Quantum Break، Control و Alan Wake 2، در مصاحبه‌ای جدید فاش کرد که پس از پایان توسعه‌ی Alan Wake 2، به‌دلیل فشار کاری شدید، شش ماه مرخصی گرفت.

در گفت‌وگویی با خبرنگار کریستوفر درینگ برای خبرنامه‌ی The Game Business، لیک توضیح داد:

«خیلی خسته و تحت فشار بودم. ساخت بازی‌ها فرایندی بسیار پیچیده‌ست، و در مورد Alan Wake 2… واقعاً می‌خواستم در همه‌چیز دخیل باشم. البته که کار گروهیه، اما من هم نویسندگی می‌کردم، هم کارگردانی، هم در بخش لایواکشن‌ها همکاری داشتم. روی موسیقی هم کار کردم، مخصوصاً روی ترانه‌ها. حتی نقشی هم بازی کردم. کار زیادی بود.»

او در ادامه گفت:

«وقتی پروژه‌ای در این مقیاس شروع می‌شه، برنامه‌ریزی‌ها براساس زمان‌بندی یه نفر انجام نمی‌شن. اگه بخوای در همه‌ی بخش‌ها دخیل باشی، باید انعطاف‌پذیر باشی، باید خودتو بکشی تا بهش برسی. حس می‌کنم ارزشش رو داشت، ولی واقعاً زیاد بود. همیشه یه کشمکش هست بین چشم‌انداز خلاقانه، واقعیت‌های تولید، زمان‌بندی، بودجه و وسعت پروژه. اواخر کار، مدت زیادی شب‌ها و آخر هفته‌ها کار می‌کردم.»

در نهایت، فشار زیاد باعث شد لیک تصمیم به مرخصی طولانی‌مدت بگیره. با این حال، او از نتیجه‌ی کار راضی‌ست:

«اگر به گذشته برگردم، چیزی رو عوض نمی‌کنم. واقعاً به چیزی که به دست آوردیم افتخار می‌کنم. ولی مجبور شدم یه مرخصی طولانی بگیرم. بعد از پایان پروژه، شش ماه رفتم. حالا حس خیلی بهتری دارم.»

alan wake 2
Alan Wake 2
05 آبان 1402
پدرام هستم، علاقمند به بازی و فیلم های ژانر وحشت، طرفدار فرانچایز "رزیدنت ایول" و یک برنامه نویس عاشقِ موسیقی! که وقتی بیکار میشه گیم میزنه!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *