بابینو در گفتوگو با Nintendo Insider، ضمن صحبت درباره موفقیتهای اخیر استودیو در انتشار Cronos: The New Dawn و Layers of Fear: The Final Masterpiece Edition برای کنسول جدید نینتندو، اشارهای کوتاه اما مهم به Project M داشت.
او با تأکید بر اینکه هنوز «خیلی زود است» تا جزئیات دقیقتری از این پروژه منتشر شود، اعلام کرد که Bloober Team بهزودی اولین اطلاعات رسمی Project M را منتشر خواهد کرد.
Project M برای چه مخاطبانی ساخته شده است؟
مدیرعامل Bloober Team توضیح داد که طرفداران بازیهایی مانند:
- Resident Evil
- Silent Hill
- Limbo
- Eternal Darkness
در مواجهه با Project M «احساس آشنایی فوری» خواهند داشت. این جمله بهوضوح نشان میدهد که بازی قرار است فضایی روانشناختی، تاریک و اتمسفریک داشته باشد؛ چیزی که امضای اصلی آثار Bloober Team محسوب میشود.
یک «چرخش جسورانه» که فقط روی نینتندو ممکن است
بابینو همچنین از وجود یک «twist جسورانه» در Project M صحبت کرد؛ ایدهای که به گفته او هیچ بازی ترسناکی تاکنون به سراغش نرفته است. نکته مهمتر اینکه این چرخش خلاقانه فقط روی سختافزار نینتندو امکانپذیر است؛ موضوعی که احتمال استفاده نوآورانه از قابلیتهای خاص کنسول را تقویت میکند.
علاقه شخصی بابینو به Eternal Darkness
در ادامه این گفتوگو، بابینو در پاسخ به این سؤال که اگر بدون هیچ محدودیتی میتوانست روی یک بازی کار کند، نام Eternal Darkness (محصول 2002 کنسول GameCube از Silicon Knights) را مطرح کرد و گفت:
«قطعاً نگاه بسیار جدیتری به Eternal Darkness میانداختم.»
او این عنوان را یکی از محبوبترین بازیهای ترسناک تمام دوران خود میداند؛ موضوعی که ارتباط Project M با این بازی کلاسیک را پررنگتر میکند.
Zelda ترسناک یا Metroid وحشتمحور؟
برای هیجانزدهتر کردن طرفداران نینتندو، بابینو حتی ایدهای فرضی را مطرح کرد:
ساخت یک بازی ترسناک با Samus Aran (شخصیت اصلی Metroid) یا ارائه نسخهای تاریکتر و آزاردهندهتر از The Legend of Zelda. هرچند این ایدهها در حد تصور باقی ماندهاند، اما نشان میدهند Bloober Team علاقهمند به بازتعریف فرنچایزهای کلاسیک نینتندو در قالب وحشت است.

