در حالی که بازگشت نسخههای کلاسیک Resident Evil 1, 2 و 3 به PC از طریق GOG.com باعث خوشحالی طرفداران شد، حالا مشخص شده که خود Capcom در ابتدا تمایلی به انجام این کار نداشته است!
مخالفت اولیه کپکام با نسخههای کلاسیک
در گفتوگویی تازه با وبسایت The Game Business، مدیر ارشد توسعهی تجاری GOG یعنی مارسین پاچینسکی (Marcin Paczynski) فاش کرد که در مراحل اولیهی مذاکره، Capcom مخالف عرضهی نسخههای اصلی سال ۱۹۹۶ روی پلتفرم GOG بوده است.
کپکام ترجیح میداد بازیکنان به سراغ ریمیکهای مدرن سری Resident Evil بروند و معتقد بود نسخههای جدید، تجربهی کاملتری ارائه میدهند.
«کپکام میگفت ما همین حالا تمام آن ریمیکها را داریم — تجربهای برتر نسبت به نسخههای اصلی. در نتیجه دلیلی نمیدیدند که نسخههای کلاسیک را بازگردانند.»
— مارسین پاچینسکی
با این حال، تیم GOG با اصرار و استدلالهای فراوان توانست کپکام را متقاعد کند که هنوز هم طرفداران بسیاری وجود دارند که میخواهند نسخهی اصیل و خام بازیها را تجربه کنند.
استقبال بینظیر از بازگشت سهگانه
به گفتهی پاچینسکی، پس از انتشار سهگانهی اصلی Resident Evil روی GOG، واکنشها فراتر از انتظار بود:
«استقبال فوقالعادهای شد — هر سه بازی بیش از ۹۴٪ بازخورد مثبت در GOG دارند، و فروش نیز عالی بوده است. این نشان داد که نسخههای کلاسیک همچنان ارزشمندند و مردم هنوز عاشق همان تجربههای دوران کودکیشان هستند.»
پس از مشاهدهی این موفقیت بزرگ، کپکام نظرش را تغییر داد و به GOG اجازه داد تا همین روند را برای Dino Crisis و Dino Crisis 2 نیز تکرار کند — که هر دو در ژانویه امسال روی این پلتفرم منتشر شدند.
تمرکز بر حفظ آثار کلاسیک
تمام این عناوین با بهبودهای فنی و سازگاری بهتر با سیستمهای امروزی منتشر شدهاند و بخشی از برنامهی جدید GOG با نام “Preservation Program” هستند — طرحی که هدفش حفظ و تداوم بازیهای کلاسیک برای نسلهای آینده است تا این آثار هرگز از بین نروند.
نتیجهگیری
بازگشت نسخههای اصلی Resident Evil به PC نهتنها نوستالژی دههی نودیها را زنده کرد، بلکه نشان داد که میراث این مجموعه، فراتر از زمان است. شاید کپکام در ابتدا ارزش این تصمیم را درک نکرد، اما اکنون بهروشنی میبیند که طرفداران هنوز تشنهی اصالت و تاریخ این فرنچایز جاودانهاند.