در حرکتی غافلگیرکننده اما هیجانانگیز، کپکام بار دیگر سراغ بازسازی بازی کلاسیک خود یعنی Resident Evil 2 رفته — اما این بار با کمک Bandai Namco و برای دنیای آرکید. بازی جدید با عنوان Resident Evil 2: Dead Shot در سبک lightgun shooter (شلیک با تفنگ نوری) طراحی شده و در حال حاضر به صورت محدود در شهر لندن و در مجموعهی Namco Funscape مورد آزمایش قرار گرفته است.
Resident Evil 2: Dead Shot در قالب یک بازی on-rails shooter ساخته شده است، یعنی بازیکن فقط وظیفهی نشانهگیری و تیراندازی را دارد، در حالی که حرکت کاراکترها در بازی به صورت خودکار انجام میشود — مشابه آنچه در بازیهایی مثل House of the Dead دیدهایم.
داستان بازی به پنج اپیزود تقسیم شده، اما در نسخهی آزمایشی که در حال حاضر در دسترس است، فقط دو اپیزود اول قابل بازی هستند. اپیزود آغازین، نقش یک پروتولوگ را ایفا میکند و بازیکنان را وارد سناریوی ابتدایی آشنای Leon و Claire میکند که در تلاش هستند از میان زامبیها و سگهای آلوده عبور کرده و وارد اداره پلیس Raccoon City شوند.
گرافیک بازی بسیار شبیه به نسخهی ریمیک سال ۲۰۱۹ است، اما با گیمپلیای سادهتر و آرکیدمحور. همانند سایر بازیهای lightgun، برای پر کردن خشاب باید اسلحه را از صفحه دور کنید — اما برخلاف کلاسیکهای سگا، در اینجا امکان بارگذاری خودکار پس از اتمام گلولهها وجود دارد، هرچند این روش نسبت به ریلود دستی کندتر است.
Capcom هنوز بهصورت رسمی تاریخ انتشار جهانی یا عرضهی نسخهی خانگی این بازی را اعلام نکرده است. همچنین مشخص نیست کابینتهای بازی برای مدتزمان طولانی در Namco Funscape باقی خواهند ماند یا نه. اطلاعاتی هم دربارهی احتمال عرضه در آمریکای شمالی یا سایر کشورها در دست نیست.
در حالی که طرفداران به تجربه نسخهی آرکید Dead Shot میپردازند، نگاهها به رویداد Gamescom 2025 دوخته شده است؛ جایی که قرار است نسخهی بعدی سری، یعنی Resident Evil: Requiem بهصورت قابل بازی (Playable) در دسترس بازدیدکنندگان قرار بگیرد.
Resident Evil 2: Dead Shot یک یادآوری دوستداشتنی برای طرفداران قدیمی است که با تجربهی آرکید، سرعت بالا، و زامبیکشی کلاسیک، به قلب Raccoon City بازگردند. باید دید که آیا کپکام این پروژه را به صورت گستردهتری عرضه خواهد کرد یا نه — اما فعلاً، این نسخهی خاص تنها در قلب لندن در دسترس است.