در روزهای اخیر، شباهتهای موجود در گیمپلی Silent Hill f باعث شده بود برخی از طرفداران این مجموعه، آن را با زیرژانر «Soulslike» مقایسه کنند. با این حال، موتوی اوکاموتو (تهیهکننده بازی) در مصاحبهای با IGN به این شایعات پایان داد و تأکید کرد که Silent Hill f هرچند اکشنمحورتر از نسخههای پیشین خواهد بود، اما به هیچ وجه یک بازی Soulslike نیست.
اوکاموتو توضیح داد: «امروزه بازیکنان وقتی یک نوار استقامت، جاخالی یا ضدحمله با زمانبندی دقیق میبینند، سریع آن را Soulslike مینامند. اما این عناصر مدتها پیش از ظهور بازیهای Soulslike در سری سایلنت هیل وجود داشتهاند.» به گفته او، مکانیکهایی مانند نوار استقامت و شارژ حملات پیشتر در نسخههایی چون Silent Hill 3 و Silent Hill 4 حضور داشته و بخشی از ژانر اکشن-ترسناک بودهاند.
در رویدادهایی مانند گیمزکام 2025، دموی Silent Hill f نشان داد که این نسخه نسبت به گذشته بر روی نبردها تمرکز بیشتری دارد و با هدف جذب مخاطبان جوانتر و گستردهتر طراحی شده است. با این حال، کونامی بارها تأکید کرده که هدف آنها حفظ هویت اصلی سری و ارائه تجربهای اکشن-ترسناک است، نه تقلید از فرمول Soulslike.
بازی Silent Hill f قرار است در 25 سپتامبر 2025 برای پلتفرمهای PS5، Xbox Series X|S و PC منتشر شود.