رویکرد جدید کپکام در Resident Evil Requiem: بازگشت به ریشه‌های وحشت
اخبار بازی

رویکرد جدید کپکام در Resident Evil Requiem: بازگشت به ریشه‌های وحشت

کپکام در نمایشگاه توکیو گیم شو (TGS) 2025 و مصاحبه‌های اخیر، اطلاعات جدیدی از Resident Evil Requiem، نهمین عنوان اصلی سری رزیدنت اویل که در تاریخ 27 فوریه 2026 برای پلی‌استیشن 5، ایکس‌باکس سری ایکس/اس، رایانه‌های شخصی و نینتندو سوییچ 2 منتشر خواهد شد، ارائه داد. این بازی با تمرکز بر بازگشت به سبک وحشت بقای کلاسیک Resident Evil 2 و معرفی شخصیت جدید گریس اشکرافت، نوید تجربه‌ای متعادل برای طرفداران قدیمی و بازیکنان جدید را می‌دهد.

بازگشت به وحشت بقای کلاسیک

به گفته کارگردان بازی، کوشی ناکانیشی، در مصاحبه با IGN، Resident Evil Requiem به سبک Resident Evil 2 نزدیک‌تر است تا Resident Evil 4، با تأکید بر ریشه‌های وحشت بقای سری. ناکانیشی توضیح داد که پس از Resident Evil Village که به سمت اکشن بیشتر متمایل بود، تیم توسعه تصمیم گرفت از تکرار مسیر پراکشن Resident Evil 5 و 6 اجتناب کند. او افزود: «اگر به افزودن اکشن بیشتر ادامه دهیم، به جایی می‌رسیم که دیگر وحشت نیست. هدف ما بازگشت به سبک Resident Evil 2 و ارتقای آن بود.» این رویکرد به معنای تمرکز بر وحشت بقا، مدیریت منابع و ایجاد حس تنش است که طرفداران قدیمی را به یاد عناوین کلاسیک سری می‌اندازد.

گریس اشکرافت: شخصیتی جدید بدون جایگزینی قهرمانان کلاسیک

تهیه‌کننده بازی، ماساتو کومازاوا، تأکید کرد که Resident Evil Requiem قصد ندارد قهرمانان نمادین سری مانند لئون اس. کندی را کنار بگذارد. گریس اشکرافت، شخصیت اصلی جدید، به‌عنوان یک مأمور FBI با اضطراب اجتماعی معرفی شده که داستانی شخصی را دنبال می‌کند، اما به گفته کومازاوا، او جایگزین شخصیت‌های قدیمی نخواهد شد. کپکام می‌خواهد آزادی عمل در استفاده از شخصیت‌های قدیمی و جدید را حفظ کند، بدون تکرار واکنش‌های منفی اولیه‌ای که Resident Evil 7 به دلیل حذف قهرمانان کلاسیک دریافت کرد. این تعادل به سری اجازه می‌دهد تا هم برای طرفداران قدیمی جذاب بماند و هم با معرفی چهره‌های جدید مانند گریس، به حیات طولانی‌مدت خود ادامه دهد.

چالش خلق وحشت: آیا بازی ترسناک است؟

ناکانیشی و کومازاوا در مصاحبه‌ای در TGS 2025 اعتراف کردند که پس از سال‌ها کار روی سری رزیدنت اویل، تشخیص ترسناک بودن عناصر بازی برای تیم توسعه دشوار شده است. ناکانیشی گفت: «ما آنقدر بازی ساخته‌ایم که دیگر نمی‌دانیم چه چیزی ترسناک است تا وقتی بازیکنان آن را تجربه کنند.» تیم پیش از نمایش‌های اولیه در SGF و Gamescom نگران بود که آیا بازی به اندازه کافی ترسناک است یا خیر. با این حال، بازخوردهای مثبت از دموی بازی نشان داد که حس وحشت موردنظر به‌خوبی منتقل شده است. ناکانیشی همچنین اشاره کرد که ایده‌هایی مانند قطع شدن پای گریس در بازی مطرح شد، اما در نهایت کنار گذاشته شد تا از شدت بیش‌ازحد وحشت کاسته شود.

مدیریت انتظارات و شایعات

کومازاوا در مورد شایعات و انتظارات غیرواقعی طرفداران هشدار داد و گفت: «گاهی اوقات مردم شایعات را به‌عنوان واقعیت قبول می‌کنند و وقتی انتظاراتشان برآورده نمی‌شود، از ما ناامید می‌شوند، در حالی که ما هرگز چنین وعده‌هایی نداده‌ایم.» او از طرفداران خواست تا انتظارات خود را مدیریت کنند و از حدس‌وگمان‌های بی‌اساس که ممکن است لذت بازی را کاهش دهد، پرهیز کنند. ناکانیشی نیز در مورد شخصیت مرموز با شنل (Hooded Figure) که در تریلر بازی دیده شده، توضیح داد: «این شخصیت یک آنتاگونیست جدید است و نه بازگشت یکی از شخصیت‌های قدیمی، برخلاف آنچه برخی طرفداران حدس می‌زنند.» این اظهارات نشان‌دهنده تلاش کپکام برای کنترل شایعات و تمرکز بر داستانی تازه است.

جمع‌بندی

Resident Evil Requiem با تمرکز بر وحشت بقای کلاسیک، معرفی گریس اشکرافت به‌عنوان شخصیتی تازه و حفظ شخصیت‌های نمادین سری، نوید یک تجربه متعادل را می‌دهد. کپکام با درس گرفتن از گذشته، قصد دارد این عنوان را به نقطه‌ای ایده‌آل برای طرفداران قدیمی و بازیکنان جدید تبدیل کند. برای اطلاعات بیشتر، می‌توانید بازی را به لیست علاقه‌مندی‌های خود اضافه کرده و اخبار آینده را از طریق شبکه‌های اجتماعی کپکام دنبال کنید. پیش‌خرید بازی از اکتبر یا نوامبر 2025 آغاز خواهد شد.

بهمن هستم! همین :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *