در جریان رویداد Capcom Spotlight که بامداد جمعه (۶ تیر ۱۴۰۴) برگزار شد، کپکام بهصورت رسمی از گیمپلی و اطلاعات جدید بازی مورد انتظار Resident Evil 9: Requiem رونمایی کرد.
مفهوم محوری: ترس اعتیادآور
کارگردان بازی، کوشی ناکانیشی (کارگردان RE7 و Revelations 1)، اظهار داشت که Requiem با تمرکز بر “ترس اعتیادآور” طراحی شده است. هدف آن است که بازیکن با وجود احساس ترس، تمایل به ادامه تجربه داشته باشد — ترکیبی از هیجان، فشار روانی و درگیری با ناشناختهها.
معرفی شخصیت اصلی: Grace Ashcroft
قهرمان جدید این نسخه، Grace Ashcroft، تحلیلگر اطلاعات FBI با شخصیتی درونگرا و مضطرب است. داستان بازی از بیمارستان روانپزشکی Rhodes Hill آغاز میشود، جایی که گریس پس از درگیری با یک قاتل زنجیرهای بههوش میآید. طراحی شخصیت او طوری بوده که بازیکن بتواند همذاتپنداری عمیقی با ترسها و رشد روانی او داشته باشد. در ابتدا قرار بود Leon S. Kennedy نقش اول را برعهده داشته باشد، اما بهگفتهی سازندگان، شخصیت لئون برای یک داستان تماماً ترسناک بیش از حد آشنا و قوی است، و نمایش او در موقعیتهایی چون ترسیدن از افتادن یک سطل، تناسب لازم را نداشت.
دوربین دوگانه: اولشخص و سومشخص قابلتعویض
در RE9 بازیکنان میتوانند در هر لحظه بین دید اولشخص و سومشخص جابهجا شوند. برخلاف حالت سومشخص در Village، در این نسخه سیستم بهطور مستقل طراحی و بهینهسازی شده تا تجربهای روان، سینمایی و جذاب در هر دو حالت ارائه دهد.
فضای جدید: از روستا به شهرهای فلزی
برخلاف RE7 و Village که در محیطهای روستایی جریان داشتند، Requiem در محیطهایی شهری با حالوهوای “نوآر و فلز” روایت میشود. طراحیهای بصری تاریک و پرجزئیات، فضایی کاملاً متفاوت نسبت به نسخههای اخیر به وجود آورده است.
روایت و ریشهها: بازگشت به راکونسیتی
داستان بازی حدود ۳۰ سال پس از نابودی راکونسیتی اتفاق میافتد و عنوان Requiem به نوعی سوگنامهای برای قربانیان آن حادثه و حتی برای مجموعهی Resident Evil تلقی میشود. بازی به ریشههای Umbrella و تأثیرات عمیق آن بر شخصیتها و دنیای بازی بازمیگردد.
نسخه لغو شده RE 8.5: تجربهای آنلاین و جهانباز
کپکام بهطور رسمی تأیید کرد که توسعهی نسخهی نهم سری Resident Evil ابتدا بهعنوان یک بازی آنلاین و جهانباز چندنفره آغاز شده بود که بهصورت داخلی با لقب “Resident Evil 8.5” شناخته میشد. ویدیویی کوتاه از نسخه آلفای این بازی لغوشده نیز منتشر شد، که طرفداران را شگفتزده کرد. در نهایت، تیم توسعه تصمیم گرفت تمرکز را به ریشههای ترس بازگرداند و پروژه را به نسخه نهایی با نام Resident Evil Requiem تغییر مسیر داد.
تکنولوژی جدید: STRAND برای طراحی واقعگرایانهتر
تکنولوژی STRAND که برای بازی لغوشدهی Pragmata توسعه یافته بود، اکنون در طراحی مو، نورپردازی، و حرکت عناصر سیال مانند آتش در RE9 به کار گرفته شده و کیفیت بصری بازی را به سطحی جدید رسانده است.
هیولاهای مرموز: دشمنان سایهوار و غیرقابل پیشبینی
در بخشی از گیمپلی شاهد نمایش یک هیولای عظیم هستیم که در تاریکی کمین میکند و الهامگرفته از نقاشی معروف “ساتورن در حال بلعیدن پسرش” است. برخی ویژگیهای این موجود هنوز محرمانه باقی مانده، اما تأکید شده که رفتارهایش ترکیبی از هوش مصنوعی پویا، رویدادهای برنامهریزیشده و لحظات ناگهانی خواهد بود.
بازی Resident Evil: Requiem قرار است در تاریخ ۸ اسفند ۱۴۰۴ (۲۷ فوریه ۲۰۲۶) منتشر شود. این عنوان بهعنوان بازی ویژهی سیامین سالگرد سری Resident Evil معرفی شده و سازندگان هدف دارند تا تجربهای درخور این مناسبت تاریخی ارائه دهند.