در یک نشست اختصاصی برای خبرنگاران، استریمرها و اینفلوئنسرهای منتخب، کمپانی کپکام حدود ۳۰ دقیقه از گیمپلی نسخهی آزمایشی RE9 را به نمایش گذاشت. حالا، اطلاعات و تصاویر لو رفته از این دموی خصوصی، سر و صدای زیادی در شبکههای اجتماعی و انجمنهای گیمینگ به پا کرده است.
تصاویر منتشرشده به بازیکنان نگاهی اجمالی به عناصر مختلف بازی میدهند:
- ظاهر شخصیت اصلی بازی یعنی گریس اشکرافت (Grace Ashcroft)
- یکی از دشمنان ترسناک و جدید در بازی
- محیطهای تاریک، مرموز و ترسناک بازی که یادآور فضای کلاسیک سری Resident Evil هستند
این تصاویر نشان میدهند که RE9 همچون نسخههای اخیر بر پایهی موتور گرافیکی RE Engine توسعه یافته و از نظر بصری بسیار چشمنواز و واقعگرایانه طراحی شده است.
تجربه دموی بازی
در این دمو، بازیکن کنترل شخصیت جدید سری، گریس اشکرافت (Grace Ashcroft)، یک مامور افبیآی را بر عهده دارد که در یک بیمارستان متروکه و عجیب بیدار میشود. فضایی مملو از خون، نشانههای آزمایشهای غیرانسانی، و معماری گوتیک که حس آشنای سری Resident Evil را با حالوهوای تازهای ترکیب کرده است.
«این نسخه از بازی بسیار یادآور Resident Evil 7 است، با تمرکز بر ترس روانی و فضاسازی تاریک و پر از وحشت. در مقایسه با نسخه هشتم که اندکی اکشنمحورتر بود، Requiem به ریشههای ترس بازگشته است.»
شخصیتپردازی گریس نیز از نکات برجسته دمو بود. برخلاف قهرمانان سنتی سری، گریس شخصیتی کتابخوان و تحلیلگر دارد که با وجود آموزشهای نظامی، در برابر وقایع وحشتناک واکنشهای انسانی و ملموس نشان میدهد. در طول دمو، سرنخهایی در قالب یادداشتها و محیط پیرامون یافت میشود که به گذشتهی مرموز گریس و احتمالاتی دربارهی تأثیر آزمایشات روی او اشاره دارند. شایعاتی نیز وجود دارد مبنی بر ارتباط گریس با شخصیتهایی از بازی Resident Evil Outbreak و وقایع راکون سیتی، که نوید بازگشت داستان به خط اصلی روایت را میدهد.
همچنین تأیید شده است که بازی دارای تعقیبکنندهای در سبک Mr. X و Nemesis است؛ هیولایی که حضورش بازیکن را به طور مداوم تحت فشار و استرس نگه میدارد. ترسناکترین لحظه دمو با معرفی موجودی جدید و بینام فرا میرسد. این هیولای قوزکرده با دندانهای غولپیکر و پاهای بزرگ و پنجهدار، پس از کشف جسد تکهتکه شده یک پزشک توسط گریس، از سوراخی در سقف ظاهر میشود. به نظر میرسد این موجود همان هیولایی است که در تریلر رونمایی به آن اشاره شده بود و به عنوان یک دشمن تعقیبکننده بیامان عمل میکند، مشابه شخصیتهایی مانند مارگریت بیکر در “Resident Evil 7”.
حمله موجود، جایی که شانهی گریس را گاز میگیرد، نشاندهنده آسیب در لحظه بازی است و به بازگشت آیتمهای درمانی تزریقی که در “Resident Evil 7” و “Village” دیده شد، اشاره دارد. صحنه گیمپلی بر فرار و پنهان شدن تأکید دارد، زیرا گریس در بیمارستان در حال گریز از این دشمن قدرتمند است.
با کاوش گریس در بیمارستان متروکه، بازیکنان با مکانیکهای کلاسیک “Resident Evil” درگیر خواهند شد. دمو بر نیاز به یافتن فیوز برای بازیابی برق تأکید داشت که یک عنصر پازل آشنا است. سیستم موجودی (Inventory) یادآور مستقیم “Resident Evil 2” و “Resident Evil 3” است که دارای طرحی شبکهای است و برای دسترسی به آن بازی متوقف میشود.
“سلاحهای” اولیه گریس شامل یک بطری خالی است که میتوان آن را پرتاب کرد و یک فندک که به عنوان منبع نور اصلی استفاده میشود، مشابه اقدامات کلر ردفیلد در “Code Veronica”. این وابستگی به منابع محدود و نورپردازی محیطی، تمرکز بازی بر وحشت بقا را به جای مبارزات مستقیم، تقویت میکند.
دوربین اول و سومشخص — هر دو تایید شدند!
یکی از مهمترین نکات افشا شده، پشتیبانی بازی از هر دو زاویهی دوربین اولشخص و سومشخص است. طبق اطلاعات موجود در دموی نمایشدادهشده بازیکنان میتوانند زاویهی دید را به دلخواه تغییر دهند و با هر دو حالت بازی را تجربه کنند، این قابلیت یادآور انعطافپذیری در گیمپلی RE8: Village و نسخههای بازسازیشدهی قبلی است.
سیستم درمانی جدید با سرنگ!
در بخشهایی از دموی فاششده، مشاهده میشود که:
- شخصیت گریس در حین مبارزه مورد حمله قرار گرفته و زخمی میشود.
- برخلاف اسپریهای درمانی کلاسیک در سری Resident Evil، او برای درمان از سرنگ استفاده میکند.
این تغییر کوچک اما مهم، نوید یک تحول جزئی در سیستم بقا و درمان بازی را میدهد که میتواند در روایت و فضاسازی تأثیرگذار باشد.
دو شخصیت قابل بازی؟ حضور احتمالی لیان کندی
در کنار گریس، شایعاتی به گوش میرسد که یکی از شخصیتهای محبوب سری یعنی لیان اس. کندی (Leon S. Kennedy) نیز ممکن است به عنوان شخصیت دوم قابل بازی در داستان حضور داشته باشد. این موضوع توسط منبع آگاه “Dusk Golem” مطرح شده، هرچند کپکام هنوز هیچ تایید رسمی در این رابطه ارائه نکرده است.
1 نظر