شرکت Konami با انتشار آپدیت 1.10 برای بازی موردانتظار Silent Hill f، تغییرات قابلتوجهی را به بازی اضافه کرده است. این بهروزرسانی که هماکنون در دسترس تمام بازیکنان قرار دارد، یک درجه سختی جدید اکشن به نام Casual را معرفی میکند و در کنار آن شامل اصلاحات سیستمی، رفع باگها و قابلیتهای تازهای در بخش New Game+ است.
بازیکنان اکنون میتوانند هنگام شروع بازی از منوی اصلی یا از فایل ذخیرهی New Game+، درجه سختی Casual Action را انتخاب کنند. همچنین بازیکنانی که در حالت Story یا بالاتر چندین بار صفحهی Game Over را تجربه کردهاند، پس از چند مرتبه شکست، امکان تغییر به این سطح جدید را خواهند داشت.
از دیگر ویژگیهای مهم این آپدیت، اضافه شدن گزینهی Skip اختیاری در بخشهایی از حالت New Game+ است. پس از اتمام مأموریت «Go through the door» و حل پازل نقاشی دیواری، بازی این گزینه را ارائه میدهد تا مستقیماً به صحنهای منتقل شوید که Hinako برای بار دوم در راهرو Dark Shrine بیدار میشود.
البته استفاده از قابلیت Skip باعث میشود آیتمهای آن بخشها بهدست نیایند و برخی تروفیها یا دستاوردها مانند “Thankful to Be Here,” “Grateful for a Worthy Foe,” و “Clear Skies” نیز در آن دور آزاد نشوند. با این حال، مسیرهای داستانی و پایانبندیها تحتتأثیر این ویژگی قرار نخواهند گرفت.
در بخش تغییرات سیستمی، سرعت بازی بهبودهایی داشته است:
- استقامت Hinako کمی سریعتر بازیابی میشود.
- تعداد نبردهای غیرقابل رد شدن در چندین بخش کاهش یافته است.
- تعداد دشمنان در برخی مراحل کمتر شده است.
- دیالوگ Hinako پس از شکست دشمن با تأخیر کوتاهی پخش میشود.
- و در نهایت، میزان آسیب وارده به Hinako در حالت Hard اندکی کاهش یافته است.
به گفتهی کونامی، این بهروزرسانی با هدف بهبود تجربهی کلی بازیکنان و ایجاد تعادل بهتر میان داستان، اکشن و بقا طراحی شده است. بازیکنان برای جلوگیری از بروز مشکلات سازگاری، باید بازی خود را به آخرین نسخه بهروزرسانی کنند.

